tisdag 8 juni 2010

Dagens aktiviteter Idag har vi äntligen (ja, så känns det, trots att det var motigt innan) tagit blodprov på P för att se om han tål gluten eller inte. Jag är ju överkänslig, och eftersom det är ärftligt ska egentligen alla barnen testas, men P är den ende som visar symtom som kan stämma. Jag har dragit mig för det här länge, för det har känts som en omöjlighet att sticka honom. Först bedövningssalva med emlaplåster (han avskyr plåster) som skulle sitta på plats en timma och sen hålla fast och sticka. Rys! Men det gick ganska bra ändå, hyfsat i alla fall, och nu är det gjort. Lättnad! Har vägt Linnah också, det var väl ingen höjdare att se vikten kanske, men efter att vi varit där så slog hon på stort och dubblade nästan matintaget. Heja! Kanske kände hon att det var läge att skärpa upp sig genast? ;-) Sedan har jag och Thilda hunnit med ett litet projekt också. Men bilder på det kommer en annan dag! Tur att hon har tålamod med mig, för det är nog inte alla fyraåringar som med gott humör ställt upp på mammans tokiga idéer :-) Min nya kanna kommer från Lavendel och Romantik här i stan. Pussåkram och sov så gott!

Inga kommentarer: