tisdag 11 maj 2010

Thilda leker fjäril Jag tänker ibland att om Thilda vore ett djur vore hon en fjäril. Dels så är det ett av hennes älsklingsdjur, och sedan är hon liksom lika kvick som en fjäril. Vips så hade hon klätt av sig sina praktiska fodrade lekbyxor och tillhörande randiga tröja och hade skuttat i ett linne och fjärilsvingar. Nu fladdrar hon omkring här och matar sin lilla unge, "Fjärils-Linnah". Att den sistnämnda sover och inte är speciellt delaktig verkar inte bekymra henne nämnvärt. Idag verkar magsjukan vara borta *peppar peppar* Igår fick hon ett litet återfall och kräktes ner hela soffan. Då var vi rätt ynkliga både stortjejen och jag. Nu är vi piggare och allt är rent och fräscht igen, vi hoppas att vi klarar oss från fler incidenter!! För det räcker så bra ändå, med allt runtomkring Linnah och hennes mat. Lillskruttan överraskade oss genom att äta rätt så bra inatt, faktiskt, men nu på eftermiddagen har hon övergått till sina gamla vanliga matmängder, dvs inte ens i närheten av "okej". Har varit på ett möte med en läkare idag där vi var utlovade en tidsplan, vi pratade om väldigt mycket, men någon tidsplan blev det inte trots påtryckningar från oss. Jag antar att hon "gick på" det här med att Linnah ätit skapligt inatt. Jag känner mig som världens pessimist, men sådär gör hon jämt, man tror att man hittat en trend, en röd tråd...vad som helst. Nu vänder det kanske!! Och så bara vänder det tillbaka igen. Som vanligt. Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: