fredag 14 maj 2010

Tadaaa! Tänk att man blir på så mycket bättre humör när man får pyssla med lite heminredning :-) Fast det är ju helt opiffat i hallen än så länge så det är ju inga toppenkort kanske, men å andra sidan får det inte plats så mycket mer heller för utrymmet blir ju en smula begränsat. Men jag är i alla fall himla nöjd! Det är ganska precis ett år sedan vi drog igång nu, och snart är vi klara. Det har varit många hinder under resans gång, men som sagt, snart så! Vi lät det gamla fönstret sitta kvar när vi började med ombyggnationen
Snyggsladden sitter fortfarande kvar, men den ska bort nu under helgen!! Byrån/köpmansdisken kommer från Ilva. Jag har länge drömt om en snarlik modell från All in wood men tyckt att den varit för dyr. Sedan hittade jag den här för mindre än halva priset inklusive frakt. Vilket fynd! Toppen att varje barn har tre lådor var! Förvaring får man aldrig för mycket av.
Mitt enda piff hittills är en enkel krans...
...och en lampa som jag egentligen tänkt ha i Linnahs rum. Nu startar jakten efter en till, nån som vet var de finns att köpa? Jag och M ska ge oss ut på lite spaning efter snygga inglasade altaner. M är toksugen på att bygga en, men jag är lite tveksam. Ena halvan av mig vill, den andra vill inte. Jag vet precis hur mycket jobb det är, och det är ju kul om barnen kan träffas och umgås med sin pappa nu under sommaren. Förra året när vi/han höll på med förstukvisten fick jag oftast ta med mig dem och åka härifrån för att vi var rädda att de skulle göra illa sig, och för att det ibland inte funkar med två små hjälpredor. Men vi får se hur det blir. Vips så står vi där, mitt i nåt halvfärdigt projekt och undrar hur tänkte vi? Nån som känner igen sig? ;-) Pussåkramheladan!

1 kommentar:

MammasRussin sa...

Hej lilla du! Måste bara säga att byrån var det snyggaste jag sett! IKEA släng dig i väggen, haha och jag som var så nöjd med min nya Hemnes tills jag såg din :-)
Härligt att se lite piff igen på din blogg!
Grattis till kilot och styrkekramar till resten!

Lilla A:s jacka kommer från La Redoute, dock inte säsongens :-)

KRAMIS o trevlig helg!