fredag 14 maj 2010

Regn och spyor Jag ska försöka att fokusera på det positiva aaaalldeles strax, ska bara berätta att jag väcktes av en kräkig Philip i min säng samt en liten extraspya i köket ;-) Men han har i alla fall ingen feber idag och är vid gott mod. Matte och Linnah har varit och vägt, och nu väger hon prick ett kilo mer än när hon föddes! You go girl! Hon har haft en fin viktuppgång trots att hon ätit en lite mindre mängd än vi blivit ordinerade. Själva tror vi att hon fått för mycket mat, att det kanske är därför hon kaskadkräkts och räserbajsat den senaste tiden. Det måste ju vara bättre att man får behålla det man får i sig, även om man inte kräks upp maten så kan det ju inte vara bra att bajsa fem gånger om dagen när man i vanliga fall bara bajsar en? Jag vet ju att T och P aldrig ens var i närheten av de där mängderna mat som står på förpackningen till bebisvällingen, så varför skulle L äta jätteportioner? Sen har min byrå kommit också, eller köpmansdisk kanske kan ska kalla den. Den gick in på millimetern, ser ut nästan som om den vore platsbygd :-) Först när jag såg kartongen så fick jag en klump i magen, ett stort hål. Transportskada!! Nej!! Tack och lov så var den välemballerad så den hade klarat sig. Bilder kommer! Riktigt gedigen var den också, med träskenor och allt.
Här är min nya ljusstake som jag köpt på Gruvgatan. Slank in där i lördags när vi åkte hem från sjukhuset. NÅT kul ska man väl ha när man åker till Falun var och varannan dag? De har visst bytt ägare där inne, men det syntes ingen skillnad alls förutom att de hade tagit in lite pelargoner till försäljning. Men det fanns en del fint ändå, såklart! Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: