fredag 18 december 2009

18/24 Idag har vi tjuvtittat lite på bebisen minsann! 2221 gram uppskattas dagsvikten att ligga på. "Ingen liten krabat" sa han som gjorde ultraljudet. Skönt, sa jag och Matte. Skulle det sätta igång för tidigt så är man ju glad för varje gram. Själv vägde jag 2900 när jag föddes, och det gick ju bra. Eller skapligt i alla fall, haha. I eftermiddags var jag ute med kameran och försökte fotografera nya ljusstaken i apelsinfönstret, men det var så mycket rimfrost så den syns ju knappt. -18 grader var det här då. Burr! Nu är det fredagsmys hemma hos oss, tända ljus och en brasa. Ska strax laga hemgjord fajitas combination, en av min och M's favoriträtter från Broken Dreams. Men de senaste gångerna vi ätit den har den varit sådär faktiskt, så den hemgjorda blir faktiskt bättre. Pussåkramheladan!

Inga kommentarer: