söndag 15 november 2009

Min skrutta... ...har feber idag. Inte mycket, tack och lov. Men vi skippar förstås dansen idag och dagis imorgon. På bilden visar hon sina nya fina raggsockor som min farmor (fyller 90 år i april!) har stickat! Usch vad det är tråkigt med förkylningar, influensor och annat elände. Jag har inte vaccinerat mig mot svininfluensan av rädsla för att vaccinet inte ska vara tillräckligt testat på min lilla inneboende. Inget lätt beslut vill jag lova, och det kan förstås komma att ändras, men just nu gör vi såhär. Så vi undanbeder oss vänligt men bestämt från krassliga besökare. Vi kommer även att vara väldigt restriktiva med besök när bebisen är född. Lika bra att klargöra det på en gång. Pussåkramheladan!

4 kommentarer:

www.ulltussen.blogg.se sa...

Jag tänker inte heller vaccinera mig, vet inte riktigt varför men det känns lite väl överdrivet med allt som skrivs om den där influn tycker jag. Jag tar det när det kommer om det kommer helt enkelt. Men så har jag ju inte ett jobb där jag möter så himla mycket människor heller. Hos oss på jobbet blev det ett enorm grupptryck om vaccinering och det är ju inte heller meningen kan jag tycka, det är upp till var och en helt enkelt!

Anonym sa...

Så skönt att det inte bara är jag som tänker så, att vaccinet inte är tillräckligt testat för att helt kunna bekräfta att ingen blir dålig i slutändan! Folk tittar snett på en pga detta och det tycker jag är jobbigt, om jag väljer att inte göra det är väl mitt beslut, likaväl som att det är deras beslut att göra det! Alla gör väl som man vill...?

Kram/Kathleen

MammasRussin sa...

Heeeeej! Vilka fina brädor och käppar!! Jisses vad duktig du är!
Hoppas att lill-fian är bättre från febern? Den där himla gris-sjukan är så himla jobbig att tänka på, du som gravid måste ha extra mycket tankar. Ska barnen ta sprutan? Vi var tveksamma men hörde fall till bekanta som blivit riktigt dåliga, så vi som får vacca oss i vår familj ska ta sprutor... Ha en bra vecka!
KRAMIS

MammasRussin sa...

Heeeej!!
Vilka fina brädor och käppar du gör!!! SÅ fina!
Ja den där himla gris-sjukan är så jobbig att tänka på..Kan den inte bara försvinna lixom?! Du som gravid måste ju ha extra mkt funderingar...Ska barnen ta spruta? Hos oss har A fått spruta och vi andra som får kommer åxå ta. Detta var inte helt självklart till en början, men vänners bekanta blev så dåliga så vi vågar inte chansa...
Ha en bra vecka!
KRAMIS