fredag 16 oktober 2009

Sötaste hyllan! För nästan ett år sedan, när jag och gänget var på väg för att hälsa på M's syster och hennes familj så stannade vi till vid söta Mormors hus. Föll pladask för en hylla och ville köpa den, men fick inte för den var trasig. Har inte kunnat släppa tanken på den dock, och igår bestämde jag mig för att ringa och göra ett nytt försök. Hon skrattade lite och sa att det var många som velat köpa den genom åren, men att hon alltid sagt nej. Trots det så mindes hon mig och sa att det var nog meningen att den skulle hamna hos mig, tackar och bockar! Och när hon synade den så upptäckte hon att den var inte trasig! Ibland har man tur :-) Ska jag behålla "spåren" i "halvmånarna" eller spackla över och måla med v-slip. Den är inte riktigt vit har jag för mig utan lite gulvit och det är inte min grej.
Idag är det Hantverksmässa och jag har beställt en grej där som kommer till pass när vi ska bygga barnrum. Hoppas att det ser ut som jag tänkt mig bara! Kramkram!

Inga kommentarer: