söndag 4 oktober 2009

Nygammal ljusslinga När Thilda var liten köpte jag världens sötaste ljusslinga till henne. Den hade utbytbara små dekorationsfigurer, vita hjärtan, vita stjärnor, rosa hjärtan och rosa prinsesskronor. Men elen funkade inget vidare, och vips så hade halva slingan slocknat. Tack och lov så sparade jag alla små figurer, för häromdagen sprang jag på en ny slinga, utan figurer, som passade till! Thilda blev överlycklig och bestämde sig för att hon ville ha rosa hjärtan och prinsesskronor. Precis som på den hon hade när hon var riktigt liten. Här ser vi slingan spegla sig Idag är det riktigt ruggväder. Jag och Thilda ska strax dra iväg på dans, sen tror jag det blir att vara inne och kura resten av dagen. Kanske blir det ett kanelbullebak också, vi får se :-) Bebisen sparkar och lever om inne i magen och det känns förstås jättebra! Jag konstaterade häromdagen att Thilda är en utpräglad kvällsmänniska som vill lägga sig sist av alla. Philip å andra sidan är morgonpigg och vaknar gärna kring sex. Bebisen verkar vara en nattuggla för jag får massor av sparkar på nätterna. Hm, undrar när vi ska få sova i det här huset? ;-) Kramkram!

Inga kommentarer: