onsdag 21 oktober 2009

Nallesjukhus Ytterligare en skylt till samlingen! Känns dock som att jag inte får någonting gjort här hemma med två små juveler. Usch vad det är tråkigt när barnen är sjuka, först och främst för att de inte mår bra förstås. Som natten till igår när P hade över 40 graders feber som inte gick ner trots ipren. Då är det inte kul alls! Idag vaknade vi dock med ett leende på läpparna, äntligen feberfri! Då är man förstås glad för det, men sen kommer dock nästa baksida av att barnen är sjuka, att vara hemma utan att kunna hitta på något. Känns som att vi provat allt, byggt järnväg, bakat muffins, gjort pannkakor, ritat, gjort pärlhalsband, kollat på film, staplat klossar. Till slut klättrar alla på väggarna, känns det som. Nu tog mannen med sig barnen och åkte till farmor en sväng. Känns plötsligt tomt och konstigt hemma, aldrig är man nöjd ;-) Fast jag tror att vi behövde vara ifrån varandra lite, barnen och jag. Jag har redan hunnit göra det jag skulle i garaget, nämligen att måla fönstret för (förhoppningsvis) sista gången. Inte för att det är bråttom på något vis, men det är ändå skönt när det är gjort. ♥ Pussåkramheladan ♥

Inga kommentarer: