torsdag 23 juli 2009

Petrified in pink Hittade den här postern på nätet och kan inte annat än att tycka om den. Funderar på att beställa en och ha i hallen. Jag gillar såna här budskap, ibland behöver jag dem, har en tendens att stressa upp mig. Fast å andra sidan, om nån påtalar att jag borde ta det lilla lugna och hänvisa till min pedagogiska bild så kan jag bli irriterad. Haha. Hur som helst, åter till planschen. Det fanns en liten story bakom, se nedan: Reproduktion av en av de tre brittiska affischer som trycktes upp för att lugna allmänheten i England under 2:a världskriget. Just denna trycktes upp i 2.5 miljoner exemplar men användes aldrig. Över 50 år senare hittade man ett exemplar i en låda bland en massa böcker köpta på auktion och ägarna gillade den så mycket att man lät rama in den för att ha i sin bokaffär. Kunderna gillade den också och så spreds den vidare världen över för att idag vara en av de hetaste trenderna i inredningsvärlden. Originalaffischen fanns endast i rött men hos Petrified in pink kan du välja bland en rad fräscha färger, hela 31 stycken för att vara exakt. Idag har vi hunnit med Ottilia Adelborg-muséet. Själva muséet var kanske ingen wowupplevelse, men barnen fick en varsin bok, Prinsarnes blomsteralfabet och bara den var värt resan! Köpte dessutom ett vykort som jag ska rama in i lekstugan. Kommer bli så fint! Svängde förbi hos Loftgården och mötte M's kusin och morbror på parkeringen. Inte varje dag som vi inflyttade möter släktingar sådär apropå, jättetrevligt! Det var mitt första besök på just den affären, mycket märklig dam som hade hand om butiken dock, fullständigt charmlös. Som morbror F uttryckte det "som om man kom och störde henne". Håller fullständigt med. Fler än vi som fått den uppfattningen eller hade hon en dålig dag? Kramkram!

2 kommentarer:

Lovilin sa...

Hej!
Tack för senast..

Hihi, jo jag hade exakt samma uppfattning när jag gick från affären. Inte så serviceminded, tyvärr för det fanns en del fina saker.

Kram

Karro sa...

En såndär affisch har jag, beställd därifrån! Det var jättesnabb leverans! =)