måndag 6 juli 2009

Helt fel väder... ...för att torka tvätt! Det är nämligen en tvättvinda som jag köpt och som jag tänkt visa idag. Mycket robust och rejäl, och snygg att se på också. Såhär ser min utsikt ut från tvättstugefönstret. Överst till höger ser man min egenhändigt shabbade näckroslampa, sedan min stora murgröna som inte går att missa och så lampan jag köpte på lifestyle (som inte ska stå där sen) Och så tvättvindan utanför, förstås. Man spenderar så himla mycket tid där inne så det är roligt om det är lite fint tycker jag. Insynsskydd av vitmålade spjälor. Det dåliga vädret hindrade inte min Superman från att skruva lite foder. Tack för det televerket! Förstorar ni bilden så ser ni Thilda i köksfönstret till vänster. Nu till den stora frågan - borde det vara kryss på fler ställen och i så fall var? Tips mottages tacksamt! M har pillat bort de nedre spröjsarna på det fönstret där Thilda står och tyckte det blev bättre. Det blev det kanske, när man vant sig.
Jag hjärta kryss!
Nu sover pojkarna i huset. Jag och T har haft popcornfest på hennes initiativ, idag har vi mycket att fira. Det är sista dagen på penicillinkuren och Thilda har varit hos tandläkaren idag och slipat bort en vass pigg på en tand (Varför varför är inte alla tandläkare som tar hand om barn utbildade för att ta hand om just barn? Bagatellartade detaljer kan göra att barnen blir rädda och inte törs gå dit mer. Nu blev det nog inte så illa, hoppas jag men ändå...) Så då måste man förstås göra nåt skojigt, när man varit så duktig! Kram på er!

1 kommentar:

Hanna sa...

Vad fint det blir, gör de andra fönstren lika som på utbyggnaden så kommer det bli SÅÅÅÅ fint.
Har man varit hos tandläkaren så måste man få fira. Jag går helst inte dit om inte min man följer med och ändå gråter jag och glömmer att andas. Var 6 år när jag drog ut en tand utan bedövning. Mamma fick inte sitta kvar i rummet och 2 sköterskor höll i mig medans tandläkaren drog ut tanden. Kan säga att det satt sina spår. Kram på er och hoppas att ni inte blir sjuka igen. Nu måste jag verkligen sova . kram