måndag 25 maj 2009

När jag ändå är inne på dålig reklam... ...så hissar jag en varningsflagg för Eddes kem! Jag lämnade in den vita klädseln till hörnsoffan på kemtvätt för att få den riktigt ren. Den går att tvätta i maskin, men den är stor och otymplig och fyller hela maskinen, och sedan har man ingenstans att hänga den osv. Har gjort det en gång förut och resultatet blev riktigt bra, men vi fick stryka den vääääldigt länge och det tänkte jag slippa den här gången. Det gjorde jag också, slapp stryka den alltså, men den var långt ifrån ren. Mamma och jag räknade till 23 fläckar, och det var inga stora fläckar på den innan, mer att den var småskitig där man suttit mycket och ytterhörnet som vi ibland stöter emot. Så jag lämnade in den igen och fick den omtvättad. Men den blev ändå inte i närheten av ren, dessutom hade den fått gråa streck som den aldrig haft förut och som den inte hade första gången vi fick hem den. Ringde och klagade men ägaren menar att fläckarna måste funnits UNDER smutsen och att de därför syns nu. Vår soffa står liksom så att man ser halva ryggen, och där var det säkert 15 fläckar, men vem lyckas ordna så många fläckar på en rygg liksom, ingen som sitter där ens. Så det köper jag inte. Idag är jag en kräsen konsument minsann, men när jag betalar 400 förväntar jag mig att det ska bli bra. Nästa gång gör jag det själv med andra ord. Kramkram!

Inga kommentarer: