lördag 23 maj 2009

Junibacken och Skansen! Ni som inte vill se bilderna slipper :-)
P polar hos Trazan Apansson T myser med mamma mu Bilderna nedan visar Sagotåget, eller tåg/flyget. Sååå himla mysigt var det! Till och med P hade ro att sitta still, DET, mina vänner, är gott betyg! Det stod skyltar om fotoförbud som jag inte vågade trotsa, men jag hittade de här bilderna på nätet när jag sökte, så jag har lånat dem. Bildkvalitén är sådär, gissningsvis har de tagit korten utan blixt
Mattisborgen
Emils snickarbo' Junibacken, till höger ser man bryggan där Alva skurade mattor. Tyvärr så fastnade inte Madicken på kort, annars är hon uppe och går på det röda husets tak
Är det Ida eller Thilda som är upphissad i flaggstången?
Rövarna i Mattisskogen Sedan "flög" man in hos Karlsson på taket, såg Ronja, Nils Karlsson Pyssling och Katla. Inte Pippi av någon anledning, men hennes hus fanns förstås att leka i. Summa summarum, sagotåget var verkligen en tiopoängare, önskar att det funnits när jag själv var liten, skulle ha älskat det!
Handen som har ett "eget liv" i filmerna ;-) Hästen var väldigt stor och hal, så T håller i sig noga Världens mysigaste utställning, Elsa Beskows sagovärld! Hattstugan Vad mysigt att hälsa på hos Putte i blåbärsskogen, jag vill också vara barn igen!!
Såna här skyltar gillar jag! Förstora bilden för att se texten bättre
Nu är vi på Skansen, T ropar på grisarna Det var ingen trängsel till just den här karusellen men det var bara bra tyckte Thilda
Man fick måla sig till Syster Lo, och det gillade T, just det brödet har hon med sig när hon går på utflykt med dagis
Tjingeling sälen! T tycker som vanligt att just sälarna är roligast
Här har P slagit upp sina blå efter en rejäl tuppis
Pojkarna spanar på en smått enorm båt Lill Skansen var såklart kul! Vilken lycka att få bo här om man vore kanin
Många ekorrar såg vi också! Som synes har vi haft det riktigt bra! Nu väntar fortsatt jobb med förstukvisten... :-) M målar för fullt. Himla synd att inte dörrar och fönster kommer än på ett tag. Kramkram!

Inga kommentarer: