söndag 3 maj 2009

Funderingar...? För ett par veckor sedan kom M på en idé. Vi har visserligen pratat om det tidigare, men det har som så mycket annat fallit i glömska. Hur som helst, eld och lågor var han. Hade hittat en bild på ett hus som var ganska likt vårt, fast med en annan entré. Så nu är vi lite sugna på att göra vår egen variant av denna förstukvist. Vad tycks? Taket har vi ju redan, så det är väggar och fönster som ska upp och lite annat förstås. Bild lånad från Fiskarhedenvillan.
Alla dörrar från Leksandsdörren. Vilken tycker ni? Dörren ska i så fall vara vit. Min röst faller nog på den längst ner.
Fönstren skulle ha kryssade spröjsar upptill. Tyvärr så minns jag inte var jag lånat denna bild. Förlåt! Ljushjärta från Westergaard & Kovacs. Skulle försöka få plats med tre garderober och låga bänkar, klädda med fårskinn, för skoförvaring. Och så skulle det ju förenkla påklädningsprocessen också förstås!
Jag tror att den här grinden kommer från Skånska grindar, men jag är inte helt säker. Den skulle i så fall hindra våra juveler för att leka på garageinfarten. Häromdagen när jag och T skulle åka och handla så började backsensorn att tjuta. Det visade sig vara en viss hund som ställt sig bakom bilen i hopp om att få följa med... Livsfarligt!! Nä. Städa var det ja. Kramkram!

Inga kommentarer: