måndag 25 maj 2009

Arg! Usch vad jag är irriterad! Jag och E hade varit på öppna förskolan med pojkarna, hur trevligt som helst! M kom och mötte upp så jag kunde hämta Thilda på dagis, och jag kom för ovanlighetens skull iväg 20 minuter för tidigt. Kom på att vi inte hade någon lunch hemma och bestämde mig för att thaimat kändes fräscht och gott. Sagt och gjort, åkte förbi Kupolen thai. Fick i kassan veta att de inte hade någon barnportion (dåligt!!!) men bestämde mig för att P fick smaka med mig, vi hade ju ändå köat en stund. Väl framme vid buffén så börjar en tant att sleva på utan att man ens blir tillfrågad om vad man vill ha, allt ser ju inte aptitligt ut. Frågar om jag kan få några vårrullar i en burk för sig eftersom jag är matallergiker och inte kan ha dem tillsammans med min mat, men eftersom barnen ska smaka vill jag ju att de får något som de kan äta. Men nej, det är av någon anledning helt omöjligt, maten ska få plats i EN låda. Så hon klämmer ner dem bland min mat ändå, fast jag förklarat att jag är allergisk (med andra ord fick de plats i min låda ändå, problemet var alltså att få en 10-öres plastlåda extra) När jag protesterar säger hon "ursäkta mig, jag förstår faktiskt inte varför du kommer här och krånglar och vill ha maten i två burkar!" Jag svarar att jag är som sagt matallergiker, och eftersom det inte finns någon barnportion vill jag att barnen ska få någonting de kan äta. Damen upprepar sig lite och säger "ursäkta mig, men det här är faktiskt ingen spädbarnsmat, om du förstår?" Spädbarn? Och URSÄKTA MIG tanten, men jag kan faktiskt avgöra själv vad mina barn kan äta och inte. Vad äter hennes barn då? Köttbullar och mos? Borde de inte ha någon "nej tack, inga barn här" skylt på dörren om de är så anti? Där gör man sig tydligen inte besvär om man kommer och krånglar på det viset som jag gjorde. Hemska människa, först har hon BARN med sig och sen är hon ALLERGISK också, ursäkta mig, någon måtta får det väl ändå vara? Tack men nej tack kupolen thai. Dit kommer vi inte igen.

4 kommentarer:

Lovilin sa...

Men, hallå...snacka om att helt ha tappat servicen! Vi som handlat där flera gånger, ju för sig aldrig med barn. Bra att veta att det inte är nån ide att ta med dom.

Hoppas du hittade nåt annat gott att äta!

Kram
Linda

Linda sa...

Håller med dig att det är dåligt där nu, har tyckt att det varit bra men när jag, mamma och Charles var där var det precis samma sak mamma bad om att inte få något ris utan nudlar istället då blev dom arga och la på det ändå. Charles fick äta med mig för någon barnportion kunde dom inte fixa.
Jätte bra blogg tycker jag. / Linda

Annas hjärtan sa...

Tack Linda och Linda, alltid skoj med kommentarer! Visst är det värdelöst att de inte kan fixa barnportioner? För man fattar ju att de KAN, det är ju en restaurang, de VILL bara inte. Dåligt dåligt! Kram på er!

Helena sa...

Men fy !! Att dem inte ens kunde ge dig en annan bytta när du inte ville blanda maten är helt ofattbart !!
Då vet man då att man inte ska dit för att äta iaf.

UNDERBAR blogg för övrigt Anna ! Följer den dagligen och som jag hela tiden säger, så förälskas jag mer och mer i dina vackra barn och du är oootroligt duktig på att fota.

Kram //Helena