tisdag 7 april 2009

Dreams come true! Vi har haft en supermysig helg, var i mina barndomstrakter (föga förvånande efter förra inlägget kanske?) och hann med både att gratta farmor som fyllde 89 år, gå på ikea, bergvik och stan samt en visit i Mariebergsskogen. När jag var liten fanns där en karusell som jag tror hette Lysmasken, men den är tyvärr borta nu. Däremot fanns mycket annat skoj, bland annat en hel del djur (hästar, grisar, getter, kaniner...) som T tyckte var toppen. P sov sig igenom den delen av besöket, men sen var han också på G.
Entrén. P blev akut trött. Vaken och glad! Den rosa pricken i högra hörnet är T. När jag var liten tyckte jag att det såg ut som om Lilla Anna och Långa farbrorn bodde här. Och det kanske de gjorde också, Inger och Lasse Sandberg bodde ju i samma stad. Snyggaste tjejen i snyggaste mössan. Måste ju reta alla rumpmasar därhemma! Roligast är att M har betalat den, han är ju Leksing. Tihi. Hamnade bakom Stefan Holm i kassakön, som ren bonus. Han och jag har bott på gatorna intill varandra som små, men jag hade ingen aning om vem han var då.
Spindeln i nätet. T tyckte det var toppen att få busa av sig efter alla affärer. "Jag är pigg och glad, mamma!" sa hon när hon skuttade runt! Nu är det sovdags här. Kramkram!

Inga kommentarer: