söndag 4 januari 2009

Till Max :-) Marit, med bloggen Marits vita skrin, skrev häromdagen att hennes Max (BB-kompis till Thilda) tyckte att min lilla tjej var söt. Kom att tänka på en bild jag tog i november förra året där hon har änglavingar på sig, det hade Max på en bild jag såg på bloggen nyligen. Ser nu att jag satt vingarna upp och ner, haha, som det kan bli :-) Idag har det hiskeligt kallt här, brr! 19 grader!
Tänkte kolla lite presenttips med er, vad 17 köper man till en treåring som helst leker café och en ettåring som firar sin allra första födelsedag? Till Thilda har jag några böcker som jag lagt på lager, nån film och nån docka och så beställde jag och min goa vän Mia ett bakset till våra stora tjejer som är lika gamla, samt att jag har beställt en liten prinsesstårta från Pyssel & Trams. Philip ska också få en sak därifrån, nämligen munkar i blått som jag tyckte var superfina, de leker tillsammans för de har fått varsin likadan spis som jag beställt från Blå elefant (syns i bakgrunden på något av julaftonskorten, så himla söt och dessutom liten och nätt). Sedan har vi köpt en bilbana som jag också köpt på Blå elefant, en variant av bobbycar fast volvo (förstås, hihi) och en bil från playsam. Egentligen räcker det rätt bra så, när jag tänker efter. De får ju presenter från fler håll, och jag är övertygad om att Thilda faktiskt inte ens känner till flera av hennes julklappar. Apropå julklappar, hon fick ett så fint Ellenpussel av oss i julklapp, men det luktar så illa att det knappt går att ha inomhus! Vad 17 gör man?? Jag har provat allt från att ha det ute på vädring till att sputa parfym på det.
Nu är det sovdags här, kram på er!

1 kommentar:

Marits vita skrin sa...

Åh, den ska jag visa Maxen när han kommer hem. Han är hos farmor och busar idag.
Barnen säger så gulliga och spontana saker ibland att man måste skratta och hålla om dom lite. Han lät så allvarlig när han undrade vem tjejen var på datorn. Sen funderade han ett tag och tittade på mig och sa -Hon var söt ,mamma

Kram på er.
Marit och Max