tisdag 6 januari 2009

Min lilla hörna För en tid sedan började jag tröttna på att ha datorn vid matbordet. Har haft det i flera år nu och blivit hemmablind antar jag. Så när granen skulle in fick vi göra om lite i vardagsrummet vilket gjorde att vi fick lite nya uppslag och idéer. Det slutade med att vi hämtade in ett skrivbord som vi hade när vi bodde i lägenhet för 10 år sedan, målade det vitt, bytte beslag och köpte en pall till. Ett fårskinn, en lampa och så datorn. Mycket nöjd! Pallen är dessutom av det slag jag gillar bäst, nämligen förvaring under dynan. Kan det bli bättre? Har städat bort julen förutom ljusstakar i kök och vardagsrum, kommer göra lite ont i hjärtat att ta bort dem så jag sparar dem så länge jag kan. I och för sig så tycker jag inte att de är så juliga, men jag tror inte att jag vill ha dem framme hela året.
Nu ska jag åka och hämta "dotra" som sovit kvar hos farmor och farfar inatt. Kramkram!

1 kommentar:

Hanna sa...

Så tjusigt! Jag funderar på att göra något liknande i sovrummet. har ett gammalt symaskinsbord som jag målat vitt. Lampan du har är SÅ snygg. Hur går det med nalle-försäljningen då? Jag ska börja sälja handgjorda smycken på min blogg. Ha det bra / Kram Hanna