tisdag 20 januari 2009

Docksäng! Hej på er! Här är vi småförkylda, stackars Philip mår nog sämst av oss (han har haft oturen att ärva morfars hemska hosta!) men är glad ändå! Och idag fyller han 11 månader! Hipp hurra! Mammas älsklingskille! Häromdagen så kom Thildas lilla säng hem, hon ska få den av farmor och farfar på treårsdagen. Jag hade turen att hitta den med rosaprickigt påslakan vilket jag tyckte var extra mysigt. Köpte den hos butiken Stintans skafferi. Söt liten nätbutik med trevlig och serviceminded personal. Det går jättebra för Thilda utan napp, men igår kväll så sa hon: -Mamma, den där trumpeten är inte så lätt att spela på....jag skulle vilja sluta med nappen imorgon istället. Gumman! Det värsta är sådär innan man ska sova, då har nappen varit bra för att komma till ro. Här snöar det idag! Om en stund kommer pappa Thias hem med Thilda, han har bilen idag så han hämtar vilket han tycker är jättekul! Han har bestämt sig för att prova med ändrade morgonrutiner: Uppstigning strax efter fem, lång hundpromenad, lämna Thilda på dagis. Det innebär att när han kommer hem från jobbet kan vi laga mat och sedan lägga barnen direkt så det inte blir så sent. Men självklart ska även jag gå ut med hunden lite oftare, det blev inte så mycket av med det när vi höll på med nallarna i höstas och inte just nu när Philip är sjuk, men jag hoppas på att kunna komma ut lite oftare nu i vår. När Thilda slutat dagis ska vi åka till mormor och morfar och luncha lite och efter det är det Temmeldags, som Ture Sventon skulle ha sagt. Mums! Kram på er!

Inga kommentarer: