torsdag 11 december 2008

REGLER 1. Publicera reglerna på din blogg 2. Svara på de sex 8-sakerna 3. Meddela de utmanade, på deras bloggar Jag har blivit utmanad av min vän Mia med bloggen Små underverk 8 Favoritprogram Morden i Midsomer (går väl kanske bara på somrarna, men vi ser den på dvd. Varje avsnitt kan ta en vecka att se om man har otur, för inte helt sällan somnar vi efter 5 min...) Desperate housewives (om man råkar ha tur) Nån gång ibland ser jag Greys anatomy men ser alldeles för sällan för att hänga med i handlingen Mja. Räknas det att man blir glad å barnens vägnar när det är Fifi eller Molly Mus på Bolibompa? Jag hinner aldrig se på tv!! 8 Saker jag gjorde igår Gick i nattlinne ända till eftermiddagen (bestämde att jag och barnen skulle bada så jag väntade tills T kom hem från dagis) Importerade och fixade med korten vi tog i helgen samt slängde ut dem på bloggen Ringde ett samtal till jobbet Badade med barnen Började rensa i mina mappar där jag spar läsvärda sidor från inredningstidningar. Mycket tidsödande, men det kommer bli bra! Pratade med S i telefon Letade upp Thildas lussegrejer och provade allt från lucialinnet utanpå overallen till kronan och tärnljuset (less is more är inte vår grej) Matade yoghurtälskande Philip med typ en halvliter jordgubbsyangster 8 Saker jag ser fram emot Att alla nära och kära får vara friska Att årets största surdeg plötsligt löser sig! Att väggarna i Thildas rum ska bli vita eller svagt rosa samt att taket där inne ska få sig en omgång färg till...kvistgenomslag, suck! Att vi möblerar om i Philips rum En resa till solen vore inte dumt Att bara vara Och så nån liten överraskning också kanske? 8 Favorit Restauranger Åå vad det var länge sen man var ute och åt! Men ok, here it comes: La Tasca på Mallis Broken dreams Kupolen Thai Tycker att Burger King emellanåt kan vara helt ok 8 Saker på min önskelista Att dygnet har minst 30 timmar Att jag fick tummen loss att börja träna igen Att jag kunde sy och sticka Att E-nummer och konstgjorda ämnen försvann från maten Att Philips tänder ska komma igenom snart så han slipper ha ont Att jag ska få en snilleblixt som ingen annan fått förut Att vi någongång ska bo i ett hus med kakelugn och vedeldad spis Att samhället skulle kännas lite vänligare och att folk vore snällare mot varandra 2 personer som jag utmanar Emelie och Ulltussen!

Inga kommentarer: