tisdag 2 december 2008

Nu har vi jul här i vårt hus...! Nu har jag äntligen hunnit plocka fram lite fler ljusstakar. Dock var det två av dem som inte funkade alls, trots splitternya lampor, och sen har jag visst sålt fler än jag tänkt mig. Var på Hemtex idag och spanade efter de där söta hjärtanen på "fot" (pinne) men de var förstås slut, och det var inte så konstigt eftersom det varit HALVA PRISET på dem en vecka. Suck!! Mest retsamt av allt - min mamma hade såna hemma ända fram tills alldeles nyligen då hon fick ett ryck och lämnade dem tillbaka! Snyft!! Idag har vi varit hos E och sytt, P passade på att göra en praktvurpa så nu har han ett blåmärke i pannan samt ett sår i munnen och blått tandkött! Hoppas att det sistnämnda hänger ihop med kommande tänder och inte med själva kraschlandningen! Har bytt 8 bajsblöjor på honom idag så nu räknar jag kallt med att det poppar upp lite nya bissingar här inom några veckor. Sedan har jag hunnit handla lite julklappar också, böcker som T kommer älska och delar till järnvägen som Pip ska få om typ två år eller så, haha. Är det extrapris så är det. På lördag ska vi och träffa tomten, blev tyvärr ingen häst och släde men väl häst och vagn och det är ju inte fy skam det heller! Thildas kusin fyller hela två år! Det var så nyss som vi var där och hälsade på när han var alldeles nyfödd, och nu är han en stor kille och går på dagis och allting. Jösses. Apropå dagis så kom Thildas dagisbilder idag, ganska bra faktiskt, ska försöka scanna in dem någon dag och visa. Köpte hela paketet, hoppas att far och morföräldrar blir lika glada som vi, det brukar de bli :-) Kvällskram!

Inga kommentarer: