lördag 22 november 2008

Vi gör som skogshuggarn'! Idag gör vi något ganska ovanligt (fast det har faktiskt hänt en gång förut!) - vi eldar upp vårt badrumstak! Inte på plats dock :-) Duktiga M har rivit det och ska nu sätta in nytt tillsammans med 10 spotlights. Taket blir dock likadant som förut, pärlspont, fast vitmålad förstås. Misstänker att det kommer bli väldigt ljust och fint där inne nu när bastuväggen är målad och allt. Rubriken syftar till en lokal kändis som eldar upp sitt hus i brist på ved. Eller förstånd. Låter det vara osagt. Apropå målning så har jag själv ägnat eftermiddagen åt att måla en gammal låda som stått i garaget. Den blev så pass bra att den fick flytta in hos Philip, numera inhyser den allt duplo. Mycket praktiskt och skönt för mamma att slippa se de små fulingarna ;-) Surfade runt lite och hittade en så fin pall, tror tamej17 att jag slår till och tar två så kan båda mina hjälpredor få vara med och styra och ställa i köket. Idag hjälpte de mig med tvätten, det var en skön syn! Kramkram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har! Den blev jag verkligen förtjust i! Skogshuggar fasoner har vi fixat i höstas. Kram Anna