onsdag 12 november 2008

Utmanad! Jag har blivit utmanad av Mammas russin, och jag bangar förstås inte :-) De regler som gäller är: Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.Utmana fem personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att det har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras bloggar. ♥ Älskar julen och lyssnar på julmusik och ser på julkalendrar långt innan ni andra ens tänkt tanken. Favoritjulsången sedan flera år tillbaka är "River" som finns med på skivan A very Ally christmas (Ally McBeal) och tolkas där av den något otippade Robert Downey jr. Älsklingsjulkalendern är förstås Trolltider, men även Ture Sventon (som inte är ett dugg julig) och Pelle Svanslös hör till favoriterna. Längtar efter att barnen ska börja se dem med mig! ♥ Har varit sambo med M i snart 10 år ♥ Nu på hösten tänder jag en sisådär 20 värmeljus per kväll ♥ Fotograferar mina barn så gott som dagligen och är känd som "paparazzin" i familjen ♥ Har börjat köpa så mycket ekologiskt som det bara är möjligt, framför allt till barnen, åkte till exempel runt till flera butiker för att hitta ekologisk välling till Philip häromdagen. Det enda jobbiga, för min egen del, är att det känns lite dumt att äta jätteförståndigt hela dagarna och sedan förstöra alltihop genom att proppa i sig smågodis som ju verkligen inte innehåller något annat än färgämnen och tillsatser (ja, socker och gelatin då möjligen) så jag försöker dra ner på det även om det är svårt ♥ Jag och M gifte oss den 28/7 2004 kl 15.00 i Svenska Kyrkan, Palma de Mallorca. Exakt på klockslaget två år senare döptes Thilda på samma plats, och ytterligare två år senare var det Philips tur ♥ Har ett hopplöst rättvisetänk gentemot barnen, sådär så det kommer sluta med att vi har flera uppsättningar av allt. Typ varsin växasäng, varsin tripp trapp, varsin trehjuling... Försvarar mig lite med att det är tätt i ålder och att de säkert kommer behöva varsin trehjuling samtidigt osv Nu skickar jag utmaningen vidare till Emelie, Hanna med bloggen Lantligt inrett , Ulltussen, Liffer, Lovilin, Zinkbaljan och familjen Lind! Hoppsan, jag kan visst inte räkna. Som vanligt med andra ord, haha. Kramkram!

2 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Ha ha jag har blivit utmanad, så kul! Jaa, då ska jag fundera ett tag så ska jag lägga in det på bloggen inom snar framtid! Måste grunna lite först...
;)
Kramisar

Anonym sa...

utmaningen är antagen, men inte ikväll =)