torsdag 27 november 2008

Äntligen nya bilder! Jag är helt imponerad av hur alla lyckas få så jäkla mycket gjort hela tiden. Hur lyckas ni? Dela med er av ert framgångsrecept tack! Idag har vi haft Emelie och Fabian här. Hon sydde ögon på nallar och jag fyllde vetepåsar = vete över hela köket. Jag gissar att Thilda hade gjort det bättre än jag gjorde idag, förskräckligt vad fumlig jag var!
Här har M och min pappa spikat upp det nya badrumstaket. Taaa daaa! Spottarna är på plats, det blev som en ljusbomb om man jämför med innan. Bilden blev lite gul, men så är det inte i verkligheten. De mörka ringarna är hål för ventilationen, det är inte riktigt klart än. Sen ska det listas och sådär förstås. Duktiga M har gjort så att man kan tända ena halvan eller båda, så om man vill varva ner i badkaret så behöver man inte bli bländad. Nu funderar vi på hur vi ska lösa det här med musik där inne, vi har lånat in Thildas lilla rosa (till vänster i bild) men det är förstås endast temporärt. Tips, någon? Jag och barnen gör High-5 för att badrummet blev fixat innan jul!
Thilda i sin söta Kinaklänning som mormor och morfar har köpt. Idag är hon feberfri, tack och lov, har varit dålig sedan i måndags.
Pip har blivit en fena på att åla!
Tänderna killar hela tiden!
Thilda däckade i soffan igår, helt utslagen, gick inte att få liv i henne förrän halv sex på kvällen. Sen var hon vaken till halv tolv istället...hm. Imorgon är det klippning och sen kommer kusinerna, det ska bli så skoj! Kram på er!

3 kommentarer:

MammasRussin sa...

Vilket fint tak ni fått! Sådana där spottar måste vara guld! Rätt ljus på toa är så viktigt! Härliga bilder på barnen! Sicken stor liten "ålare" ni har?! Han väääxer! Hoppas allt är bra och att ni har en mysig helg! KRAMIS

ull och betong sa...

Hejsan!

Ja, jag målade på varmvattenberedaren med vanlig matt svart färg för metall. Det gick hur bra som helst. Och den är fortfarande magnetisk. Funkar kanon.
Här är också lite kvar att göra. Några lampetter som ska målas och hjärtan som ska sättas på adventsljusstakarna. Puh! Men det ska bli roligt i morgon. Hoppas att det kommer lite folk också.
Ha det bra bland brädor och färgburkar.
Kram Nettan

Kellis sa...

Så mysigt det såg ut! Härligt det börjar bli klart så ni bara kan ta det lugnt och njuta av tiden fram till jul...:)