söndag 16 november 2008

Lite blandat! Sådär ja. Nu hoppas vi att magsjukan och vår familj slipper stifta närmare bekantskap på ett tag. Rys!! Dessutom har även datorn fått nån slags sjukdom verkar det som, för photoshop funkar plötsligt inte! Jag är helt beroende av det programmet, så nu vet jag inte vad jag ska göra, det går inte ens att avinstallera och börja om av någon anledning. Riktigt riktigt jobbgt. Det här har inte varit min vecka, men nu är den snart slut och i morgon tar vi nya friska tag. Idag blir det blandade bilder, både inredning och barn i en enda röra. Thildas söta griffeltavla som jag köpte på fullerö. Är på jakt efter en blå till Philip, nån som vet var de finns? Det är Sia, men det säljs inte så mycket här där jag bor. Ibland blir man sådär riktigt glad över hur glömsk man är. Dessa söta "blomlådor" har jag köpt för ett par år sedan, men minns inte riktigt var. Troligtvis i Falun. Dock är jag säker på att jag dreglade över dem på Mallis (!!) för ett par år sedan (de hade en Siabutik på en liten tvärgata där, men den finns tyvärr inte kvar längre) men tror att förnuftet fick segra (även om jag vet att det går att få med sig både det ena och det andra, har bland annat köpt vägglampor där tidigare och det gick så bra så) och att jag hade turen att hitta dem hemma lite off season för jag tror att jag köpte dem på rea (men inte ens det minns jag riktigt säkert) Hur som helst så har de stått i friggeboden hur länge som helst utan att jag haft en susning om att jag haft dem. Hur kan man glömma sånt? Fast det blev ju en angenäm överraskning! Nu har de fått flytta in, vet fortfarande inte riktigt VAR jag ska ha dem, men ATT jag ska ha dem är solklart! Philip äter på det mesta just nu!
Just nu är humöret ganska sviktande, vilket dock inte syns på bilderna, kanske är han sur över att han inte kommer framåt lika snabbt som han önskar? Det kan man ju förstå i så fall. Han övar och övar, men det sitter inte riktigt än.
T har hittat en ny favoritfilm, Monsters Inc (!) så just nu är det monster ÖVERALLT!!
Vi plockade fram lära-gå vagnen till Pip men när han skulle gå var han lite för våghalsig och ville bara hålla i sig med en hand. En sak åt gången grabben! Tills vidare är det säkrast om du sitter ner.
Kärleksfulla sneglingar på filmvarianten (den som hon alltid har med sig annars kommer ju från boken) av Bamsen. Såg att den numera finns i frotté vilket känns lite mer barnvänligt. Linne är ju tjusigare, men inte så kramvänligt.
Pip och jag är uppe en tidig morgon och kikar på Molly Mus. Undrar hur många gånger man hört Konny Krokodils snygga yl. Ni som hört det vet vad jag menar. :-) Jag funderar förresten på att köpa samlingsboxen som julklapp. Då vet man att de får något som de verkligen tycker om! Nu är det sovdags här, det har varit en jobbig vecka minst sagt. I morgon är det sång som gäller och videokameran är laddad och ska följa med och göra sitt jobb. Man kollar ju nästan aldrig på de där filmerna sen, men om jag inte skulle ha dem så skulle jag garanterat sakna dem! Det är rätt häftigt att kunna se hur barnen såg ut som nyfödda, hur de rörde sig, hur de lät osv. Är så glad över att jag tar fram den då och då även om det inte blir så ofta. Kramkram!

4 kommentarer:

Kellis sa...

Konny Krokodil låter som att han är... Tja, du vet...*ler*

Snygg layout på sidan!! Jag hade bara lite svårt med färgen på texten, fick en härlig rynka mellan ögonen när jag läste!*skrattar* Kanske någon annan färg?

Tänk att du glömt bort det där som du så hett eftertraktade! Det måste vara åldern, inte sant...?*blinkar*
Håll er friska nu! Dags för mig att äta och cykla till bussen, stora kramen till er!

Anonym sa...

Va skönt att magsjukan är väck!!
Hoppas den håller sej borta nu.
Vilka fina bilder på supersöta barn,å va fint du gjort på din sida :-)
Neo gillade oxå monsters inc när han va lite mindre,men han ville inte kolla själv,han tyckte den va lite läskig oxå,hi hi.
kram på er!

MammasRussin sa...

Härliga barnbilder!!! Så fina de är!
Tänk om man hade lyckats ha sådana där fina blomlådor bortglömda i en garderob nånstans! Ska bli spännande att se hur fint du ska göra med dem!

Anonym sa...

Jo conny krokodil känner man ju igen haha! Magsjuka måste nog vara det värsta som finns, fyyy! jag har med startat en alldaglig blogg nu ifall du är intresserad :) kram på er!!