tisdag 25 november 2008

Jullängtan! Hihi, ibland kan man inte låta bli att småle lite fast man är trött. 02.24 blev jag väckt av fröken som meddelade att hon ville ha nässpray (något hon absolut HATAR i vanliga fall) och det skulle inte vara vilken som helst utan en ROSA! Vi har aldrig haft någon rosa, så jag blev lite förvånad över denna mycket bestämda begäran och efter lite diskussioner så enades vi om att vi kunde låtsas att den var rosa och det var hon nöjd med. Sedan ville hon gärna ta tempen, även detta var lite förvånande, ni andra småbarnsföräldrar vittnar säkert om att det inte brukar vara så populärt, men inatt gick det otroligt bra och hon var mycket nöjd med sig själv eftersom hon låg still. Sedan kom alla möjliga konstiga beställningar, "papper att torka smulan" och sedan fick jag mig lite bassningar "Du måste vara snäll mot Philip, inte knuffa på honom för han är min lillebossa!" (behöver jag förtydliga att jag inte ens petat på honom) och när jag sedan skulle gå för att hämta vatten till henne så hör jag hur hon överlyckligt börjar tjattra "Men HEEEEEEEJ Philip! Mamma - titta vem som är vaken!!" Jag blev inte riktigt lika glad eftersom hon vet att ett par pigga blå ögon brukar vara pigga ganska länge även mitt i natten så jag försökte övertala henne att viska lite, men hon deklarerade tydligt och högt att "Jag vill inte vara tyst!!" Nähä. Ju mer man argumenterar med henne, ju mer pratar hon ju, så det fick bli locket på från min sida. Sedan hör man igen "Jag vill se på monsterfilmen!" och jag försökte trots allt att få henne att skippa den, klockan var ju mitt i natten och Philip tycker dessutom att den är jätteläskig, men jag vet inte vad som hände, vips så var filmen på och båda barnen låg nöjt och tittade (efter att vi hoppat förbi de läskiga scenerna som P inte gillar) medans jag och M faktiskt somnade om. Ibland är det en välsignelse med film oavsett tid på dygnet! Sedan har jag varit allmänt klumpig och fumlig idag, jag lovar att köket hade sett fräschare ut om jag släppt loss Thilda att laga lunchen idag, lyckades till exempel få på elvispen när den var full med grädde. Thildas enda kommentar var "Men mamma...??" och så ett lyckligt skratt. Och det bjussade jag gärna på, hon har ju dessutom haft feber hela dagen så det är skönt att se henne glad och inte hängig. Längtar sååå efter att ta fram alla ljusstakar. Spanar för fullt efter andra som fuskar, M tycker att det är lite jobbigt att vara först på gatan nämligen ;-) Höll ju på att glömma - nu är badrumstaket vitt! Ska strykas en gång till bara. Det blir så fint! Bilder kommer, det är flera som frågat. Kram på er alla, och en extrakram till L som jag tror kan behöva det idag! Tänker på dig gumman!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Anna, det värmer mycket!

Kram
/L

Anonym sa...

Dessa barn, de kan verkligen förvåna en när man anar det som minst. Kram Mia

Anonym sa...

Börjar faktiskt drömma om advent nu. Det är bara att börja pynta... Kram Anna