söndag 9 november 2008

Busiga barn! Den här veckan har M haft semester. Som vanligt när man tror att man ska hinna jättemycket så går tiden extra fort och man hinner absolut ingenting. Jo - bastun har blivit vitmålad (utvändigt) - ett jättelyft för hela badrummet. Och Pip har fått en ny bilbarnstol, lika som syrran. Och jag har varit till Sussies skattkista och lämnat in grejer. För övrigt ser allt likadant ut här hemma. Till och med dammtussarna, för vi har av någon anledning hamnat efter med städningen. Mycket märkligt. Jag undrar om någon är inne och stjäl min tid på nätterna så att jag bara har 5 timmar i vaket tillstånd.
Thilda rockar loss inne i Philips rum, och Philip konstaterar att leksaker är smaskens!
Här är det mellis för Philip och lek för Thilda, världens torraste play-doh. Fick dammsuga upp den i små fnasor när hon lekt klart, och det som inte hamnade i dammsugaren sitter under våra strumpor. För övrigt är jag så glad idag, av flera olika skäl. Thilda har lekt och haft roligt med en kusin som inte är här så ofta. Philip har ätit såååå himla mycket potatisgratäng att jag undrade om hans lilla mage skulle spricka, extra överraskande eftersom han annars avskyr potatis i alla former. Snälla mormor har börjat sy en egen bamsen till Philip, det är nämligen det enda mjukisdjur som lillebror verkar vilja ha, så på nätterna är det slagsmål om den skära grisen. Thilda vaknar och blir vansinnig om han har haft den (då är knorren nämligen blöt) Jag har provat att köpa en egen till honom men det är förstås lätt att blanda ihop dem, så nu ska han få en alldeles egen ljusblå. Han fick den med sig ikväll, helt ofärdig, den saknade både ögon, öron och dekorationsstygn men han fattade lyckligt knorren och somnade. Värmer gott i mammahjärtat. Vi har ätit prinsesstårta och daimtårta idag, många pappor som ska firas. Vi sjöng för "vår" pappa i morse och lämnade paket, bland annat boxen "Nöjesmassakern" som M tjatat om i många år. Thilda tyckte att "Rulle" på förpackningen var lite läskig, men hon kommer nog över det vad det lider. Kram på er! Kul att det är flera av er som saknat barnen, nu skrotar jag familjebloggen tills vidare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va söta dom är barnen,kul att de lite bilder :-)
Kram

Hanna sa...

Hej på dej! Jösses vad P har vuxit. Stora killen nu. Ja , visst är det kul med lera.På lovet så hade vi trolldeg och cernitlera, jag tror att det finns några små bitar kvar i köket. Och så ska det göras så himlans smått, gärna med ett rivjärn. Kram Hanna