söndag 19 oktober 2008

Precis såhär glad... ...såg min äkta hälft ut när jag bad honom hålla upp mitt senaste kap. Bad honom dra på smilbanden och upplyste om att bilden skulle hamna på bloggen, men han ville kanske visa sitt sanna jag ;-)
Såhär ska det i alla fall bli, om det blir som jag tänkt - ett pysselrum! Och det ska inte sitta spegelglas i ramen utan det ska funka som ljusinsläpp eftersom fönstret i bakgrunden är det enda fönstret i rummet. Vilket rum är det då som ska få sätta livet till? Jo, allrummet uppe som mycket sällan används. Men det har inte högsta prioritet just nu, har en hel del annat som måste göras före. Få ordning i garaget till exempel. Vi har bott i vårt hus i sju år, och det är ganska lätträknade gånger vi haft hyfsad ordning där ute. Men det ska bli ändring på det nu! Tror jag. Kanske. Hur som helst, åter till allrummet. Jag tror att vi kan nyttja det som allrum ändå om vi planerar det lite smartare. Det kommer ju bli mindre förstås, men barnen kommer förhoppningsvis kunna sitta där och kolla på tv så man slipper se på Bolibompa både fredag och lördagkvällarna i 10 år framöver :-) Nu ska jag sy lite! Kram på er och tack för att ni troget kikar in trots brist på inlägg

3 kommentarer:

MammasRussin sa...

Ett sånt rum skulle jag åxå vilja ha! Vilken bra idé med ramen! Ska bli kul att se sen :-)

Kellis sa...

Ska bli skoj att se slutresultatet! Men jag förstår Thias brist på glädje...*skrattar*

Med nöd och näppe förlåter jag dig, men förstår du har rätt mycket att stå i därnere?

Kramen

Anonym sa...

Skönt att han e bättre lillskrutten,hoppas de fortsätter så. Så synd om dom små när dom e dåliga.
Angående tavlorna,så tror jag faktiskt Emelie känner tjejen som har gjort dom,Sofia heter hon,har 2 tvillingtjejer som heter Tilde och Alva :-)
Hon har gjort 2 stora åt mej och,som jag har i v-rummet. Dom är vita och beiga. Gillar dom massor :-))
Ha en trevlig helg ni med,själv ska jag jobba *snyft* ;-)
Kramar