söndag 17 augusti 2008

Lite smått och gott Idag har det hänt lite grejer här hemma. M har äntligen fixat till centraldammsugaruttaget, så nu är det klart och väggen är målad. Toppen! Bra blev det också, och det är ju alltid skönt! Färgen har i och för sig inte torkat än, men jag räknar kallt med att jag skulle fått höra en del svordomar om något gått snett.
Ni minns lampan i hallen som skulle byggas om? Det fick bli en ny lampa i stället. Som vanligt med Indiska är ingenting "rakt" men det får man väl se som charmigt? Till höger: En "kotte" som jag köpte på söta butiken Kanel och Änglar i Forshaga nu i veckan. Jättetrevlig dag för övrigt, träffade både farmor, gamla grannar (hej Ingela!) och sprang på min ena faster (hej Kerstin!) på en lunchrestaurang. Det är en del av charmen med den orten. Här uppe har vi ju ingen släkt.
Hyllorna är äntligen på plats igen! Till höger: Det blev ingen rekordhög, tjusig list i vardagsrummet. Och det är braskaminens fel!! Där ligger det nämligen klinker, och den är i en annan nivå än resten av golvet. Så M tyckte att det var trist att ställa sig och klyva ner den, det första han gjorde. Dessutom blev det bökigt bakom möbler med en så hög list. Så jag fick ge mig. En liten tröst var att vi till bådas glädje (jag såg den utseendemässiga fördelen och M fick något lyriskt i blicken vid tanke på att slippa gera) hittade små klossar som ska sitta i alla hörn.
Nu ska här strykas tvätt! Kram på er!
Ps. Emelie - pallar bilen alla shoppingfynd från Ullared?? ;-) Ds

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!!

Haha jadu, det var på håret att bagagen gick att stänga kan jag lova och vi satt som packade sillar hela vägen hem. Men det gjorde såklart inget när man gjort såna fynd ;) Och akvariet vi köpte i Jönköping gjorde ju inte direkt saken bättre heller. Nästa gång tar vi en pensionärstripp med buss du och jag och INGA barn ;)

Kramar

MammasRussin sa...

Sicken snygg lampa! Och den där kotten var himla najs! Hoppas allt är bra med dig och de dina!
KRAMIS